California vrea blocarea accesului la cursuri avansate de matematică elevilor cu aptitudini superioare. 500 de profesori și oameni de știință se opun programei

California vrea blocarea accesului la cursuri avansate de matematică elevilor cu aptitudini superioare. 500 de profesori și oameni de știință se opun programei

Matematica ar trebui să fie cea mai puțin politizată dintre materii. Nu contează dacă ești de stânga sau de dreapta, doi plus doi fac întotdeauna patru. Totuși, în America, subiectul se transformă într-un câmp de luptă. Controversa se concentrează pe Cadrul de matematică din California (CMF) – un set de recomandări pentru predarea matematicii în școlile publice ale statului.

Potrivit New York Times, cadrul ar „pune mai putin accent pe calcule, ar respinge ideea că unii copii sunt dotați în mod natural și ar construi o conexiune cu justiția socială”.

Obiectivul poate părea lăudabil – de a reduce inegalitățile privind rezultatele educaționale ale diferitelor grupuri etnice. Însă unele dintre metodele alese au provocat critici. O scrisoare deschisă publicată săptămâna trecută împotriva CMF a fost semnată de peste 500 de matematicieni și oameni de știință distinși, inclusiv câștigători ai medaliei Fields.

Două obiecții cheie ies în evidență

Prima este politica de amânare sau restricționare a accesului la cursuri avansate de algebră și calcul elevilor mai buni. Dacă celor mai performanți elevi nu li se permite să avanseze, atunci, teoretic, asta ar duce la rezultate mai egale, dar numai prin nivelare în scădere. Acest lucru ar fi în detrimentul general al educației și al competitivității internaționale a Statelor Unite.

În plus, politica ar putea eșua și în propriul obiectiv de egalizare a rezultatelor. Dacă elevii nu pot avea acces la predarea celor mai dificile discipline matematice, atunci cei care au părinți privilegiați vor apela la profesori privați și la cursuri online costisitoare. Alți elevi pot avea aptitudini speciale pentru matematică, ceea ce înseamnă că se descurcă bine la cursuri, dar dacă rămân fără o bază de subiecte avansate, precum calculul – atunci se vor lupta abia la nivel de facultate. Este o rețetă pentru mai multe, nu mai puține inegalități.

Cealaltă preocupare majoră este cu privire la introducerea de cursuri cu conținut matematic scăzut. Predarea materiei într-un mod care să-i demonstreze relevanța pentru viața modernă este o idee grozavă, dar ceea ce este predat trebuie să fie matematică și nu doar matematică adiacentă.

Ideologia nivelării

Scrisoarea deschisă nu spune prea multe despre ideologia care duce la abordarea nivelării. Dar dacă cineva adoptă abordarea de stânga de a sublinia egalitatea rezultatelor mai presus de orice alte considerente – inclusiv egalitatea de șanse – atunci acest tip de politică este exact ceea la ce ne-am putem aștepta.

Este uimitor că acest lucru are loc în California – un stat a cărui economie este construită pe industria sa tehnologică, care ocupa primul loc în lume și, prin urmare, pe aplicarea matematicii avansate.

Dar, cu puține excepții, ne putem aștepta ca Silicon Valley să își mențină alianța cu factorii de decizie ultraliberali din California. Lorzii tehnologiei vor rămâne în enclavele lor exclusive, în timp ce restul statului se deteriorează în jurul lor.

Sursa: Unherd

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook