O cale ferată de mare viteză este soluția Chinei pentru a facilita călătoriile în sud-estul Asiei

O cale ferată de mare viteză este soluția Chinei pentru a facilita călătoriile în sud-estul Asiei
  • Belt and Road este un vast program de dezvoltare a infrastructurii de peste mări, lansat de China.
  • În 2021, calea ferată de semi-înaltă viteză Laos-China a fost deschisă pentru pasageri.
  • Marea diasporă chineză a regiunii este o atracție pentru turiști, spun experții.

Imaginați-vă că săriți într-un tren în sud-vestul Chinei, călătorind aproximativ 2.000 de mile și ajungeți în Singapore în mai puțin de 30 de ore, scrie CNN.

Acesta este scenariul pe care China îl preconizează pentru Asia de Sud-Est, ca parte a Inițiativei sale Belt and Road. Acesta este un vast program de dezvoltare a infrastructurii de peste mări, lansat cu mai bine de un deceniu în urmă.

„China se mândrește deja cu cea mai mare rețea feroviară de mare viteză din lume, iar firmele chineze caută de mult să-și vândă și să-și exporte tehnologia de infrastructură în alte țări”, spune Gary Bowerman, analist de tendințe de călătorii și consum.

Asia de Sud-Est este alegerea „evidentă” datorită „apropierii sale de China”, adaugă Bowerman.

Pe ce rute poți deja să călătorești?

În 2021, calea ferată de semi-înaltă viteză Laos-China a fost deschisă pentru pasageri. Aceasta conectează centrul comercial din sud-vestul Chinei Kunming de capitala Vientiane. Este o călătorie de aproximativ 10 ore care se întinde pe aproximativ 1.000 de kilometri. Oficialii susțin că a sporit numărul de călători de pe uscat. De asemenea, vânzătorii și întreprinderile locale din micuța țară fără ieșire la mare au beneficiat de pe urma acestei schimbări.

Tot cu ajutorul Chinei, primul tren glonț din Asia de Sud-Est a început să funcționeze în Indonezia în octombrie 2023, după ani de eșecuri și întârzieri. Acesta conectează capitala Jakarta cu Bandung din Java de Vest. Acesta este unul dintre cele mai mari orașe ale țării și un important centru cultural și artistic.

Între timp, un al doilea proiect feroviar de mare viteză este în curs de desfășurare în Thailanda. Acesta își propune să conecteze calea ferată Laos-China cu Bangkok. Lansându-se în etape, guvernul thailandez se așteaptă în prezent ca întreaga linie să fie operațională până în 2028.

De ce este Asia de Sud-Est atrăgătoare?

Oferind totul, de la temple antice în Laos și plaje curate în Thailanda până la păduri tropicale luxuriante și excursii ecologice în Malaezia, Asia de Sud-Est a fost mult timp o mare atracție pentru călători.

În mod interesant, marea diasporă chineză a regiunii este o altă atracție, adaugă experții.

„Orașe precum Penang și Malacca din Malaezia și orașul vechi Phuket, cu temple și arhitectură, au fost construite de imigranți chinezi și sunt foarte populare printre turiștii chinezi datorită legăturilor lor istorice și culturale”, spune Bowerman.

La aceasta se adaugă și creșterea popularității călătoriilor cu trenul – în special în rândul turiștilor mai tineri. Mulți dintre aceștia sunt dedicați călătoriilor durabile și caută un nou sentiment de aventură, adaugă Bowerman.

Ce spun turiștii?

Pan Wenbo este un practicant de securitate în vârstă de 30 de ani din Beijing. Acesta a spus pentru CNN că o călătorie epică cu trenul prin Asia de Sud-Est din țara sa, spre deosebire de zborul cu avionul, ar trebui să fie ieftină și să ofere o mulțime de priveliști pitorești pe parcurs. Pan a vizitat Thailanda, Singapore, Vietnam și Filipine în ultimii cinci ani. De asemenea, este dornic să exploreze alte țări din regiune.

Alții, precum studenta Mei Wei, au luat sfaturi de călătorie și s-au inspirat de la influenceri populari din aplicațiile de social media din China, cum ar fi Douyin – versiunea Chinei a TikTok – și Youku, YouTube-ul chinezesc.

Datorită mai multor videoclipuri de călătorie pe care le-a văzut în ultimele luni, Wei spune că acum plănuiește o excursie de vară în Laos, Cambodgia și, eventual, Thailanda. Vrea să viziteze „atractii unice” precum complexul templului Angkor Wat din Siem Reap.

Ea a spus pentru CNN că este deosebit de încântată să călătorească cu trenul. „Nu sunt un mare fan al zborului. În China, îmi place să iau trenuri pentru că poți vedea mai mult la sol și călătorești mai direct în inima orașelor.”

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook