Școala joacă un rol minor în transmiterea Covid. „Închiderea nu este necesară”, potrivit Societății Franceze de Pediatrie

Școala joacă un rol minor în transmiterea Covid. „Închiderea nu este necesară”, potrivit Societății Franceze de Pediatrie

Subiectul se află în centrul dezbaterii privind o posibilă înăsprire a măsurilor de sănătate pentru a reduce epidemia Covid-19. Conform rezultatelor preliminare ale studiului VIGIL, realizat de medici pediatri, școala joacă un rol minor în transmiterea virusului. Societatea franceză de pediatrie se pronuntă, de asemenea, în aceeași direcție.

Întrebarea provoacă dezbateri aprinse: ar trebui închise școlile? Măsura este cerută de unii medici, dar guvernul o refuză pentru moment. Protocolul de sănătate din școlile din Franta a fost consolidat, pentru a permite închiderea unei clase de îndată ce un caz de Covid-19 este detectat. Mai mult, potrivit ultimelor cifre publicate de Public Health France, incidența a crescut în rândul celor cu vârsta sub 14 ani. Dar școala joacă totuși un rol minor în transmiterea virusului, potrivit rezultatelor preliminare ale studiului VIGIL, realizat de pediatri analizând 4.000 de copii, începând din iunie.

Este vorba despre copii cu vârsta de până la 12 ani, toți monitorizați în cabinetele medicale sau în spitale.

Familia, un loc de contaminare în majoritatea cazurilor

„De 7 până la 8 ori din 10, familia a fost locul contaminării”, a spus dr. Robert Cohen, specialist în boli infecțioase pediatrice la spitalul intercomunal Créteil, care a supravegheat studiul. „Dacă distingem contaminatorul, acesta este mai des adultul decât copilul”.

Deci, cum explicați creșterea cu 31% a ratei incidenței la copii, într-o săptămână? Cu privire la această întrebare, Robert Cohen prezintă un factor: „Testăm mai mult copiii. Cu cât testăm mai mult, cu atât vom avea cazuri mai pozitive. Dar dacă ne uităm la rata de pozitivitate a testelor, s-a schimbat foarte puțin, este mai mică de 3 sau 4%”.

Contaminări intra-școlare minoritare

Societatea Franceză de Pediatrie merge în aceeași direcție. „Într-un moment în care circulația virusului crește în populația generală, creșterea observată și la copii este doar o consecință, nu o cauză”.

Închiderea școlilor nu ar reprezenta, așadar, „instrumentul principal” pentru blocarea lanțului de transmisie. Contaminările intra-școlare constituie doar o „chestiune minoră”, insistă Societatea Franceză de Pediatrie. Dar închiderea școlilor ar avea alte consecințe: violența intra-familială, creșterea inegalităților sociale, agravarea suferinței mentale a copiilor.

Societatea Franceză de Pediatrie propune închiderea colegiilor și liceelor ​​ca prioritate, în teritoriile cele mai afectate de epidemie, mai multe teste, precum și o vaccinare în masă a profesorilor.

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook