Covid-19| Cum reacționezi dacă un coleg tușește sau prezintă simptome

Covid-19| Cum reacționezi dacă un coleg tușește sau prezintă simptome

Pentru elevi, studenți, dar și pentru cei care lucrează, luna septembrie nu va fi ca toate celelalte. După luni de șomaj parțial, șomaj tehnic sau muncă de acasă, cauzate de criza de sănătate, mulți vor reveni la locul de muncă.

„Rămâi binevoitor”

Dar cum reacționezi dacă un coleg prezintă simptome? „Trebuie să știm să ne păstram rațiunea”, spune Laurence Breton-Kueny, vicepreședinte al Asociației Naționale a Directorilor de Resurse Umane din Franța.

Dacă un angajat observă că unul dintre colegii săi prezintă unele simptome cum ar fi tuse, strănut repetat sau chiar febră, „trebuie să adopte mai întâi gesturi de protectie, menținând în același timp un comportament binevoitor”, explică ea . Laurence Breton-Kueny insistă asupra acestui punct, deoarece „nu orice persoană simptomatică este neapărat afectată de boală”.

Apoi, trebuie înștiințată conducerea. Aceasta va aplica protocolul companiei, „diferit în funcție de activitate”, specifică directorul de resurse umane. Guvernul recomandă „izolarea persoanei simptomatice într-o cameră dedicată, ventilată și aplicarea imediată a măsurilor de protecție, păstrarea unei distanțe rezonabile față de aceasta (cel puțin 1 metru) și purtarea unei măști. Apoi, compania este responsabilă de „mobilizarea personalului medical”.

Carantină în cazul unui test pozitiv

Dacă nu sunt simptome grave, trebuie contactat medicul companiei sau medicul de familie al angajatului care prezintă simptome. De asemenea, compania va trebui să asigure transferul până acasă, având grijă să evite transportul public. Pe de altă parte, în caz de suspiciune cu privire la o formă gravă a bolii, Ministerul Muncii solicită companiei să ia legătura cu serviciul de urgență.

„Odată ce angajatul simptomatic este trimis acasă, este contactat pentru a comunica lista celor cu care a intrat în contact”, adaugă Laurence Breton-Kueny. „Acestea sunt persoanele cu care a avut o interacțiune de la un metru, timp de mai mult de un sfert de oră”.

Trebuie în special evitat un sentiment de panică în companie „care ar înrăutăți situația” și pentru a face acest lucru, „este necesar să comunicăm bine, să fim foarte transparenti pentru a pune capăt zvonurilor”.

Sursa: L’Express

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook