Copiii născuți în timpul epidemiei Covid au un coeficient de inteligență scăzut, arată un studiu american

Copiii născuți în timpul epidemiei Covid au un coeficient de inteligență scăzut, arată un studiu american

Copiii născuți în timpul epidemiei Covid au performanțele cognitive verbale, motorii și generale semnificativ reduse în comparație cu copiii născuți anterior, arată un studiu realizat în SUA.

Primii câțiva ani din viața unui copil sunt critici pentru dezvoltarea cognitivă. Dar, odată cu închiderea afacerilor, creșelor, școlilor și locurilor de joacă din cauza Covid, viața copiilor s-a schimbat considerabil – părinții stresați încercau să se împartă între muncă și îngrijirea copiilor.

Din cauza stimulării limitate la domiciliu și interacțiunii limitate cu lumea din afară, copiii din epoca pandemiei par să fi avut un scor șocant de scăzut la testele menite să evalueze dezvoltarea cognitivă, spune autorul principal al studiului, Sean Deoni, profesor de pediatrie la Universitatea Brown.

În deceniul precedent, scorul mediu obținut la testele IQ de copiii cu vârste cuprinse între trei luni și trei ani a fost de aproximativ 100, dar pentru copiii născuți în timpul pandemiei, cifra a scăzut la 78, conform analizei, care nu a fost încă evaluată de experți independenți.

„De obicei nu vezi lucruri de genul acesta, în afara tulburărilor cognitive majore”, spune Deoni.

Studiul a inclus 672 de copii din statul Rhode Island. Dintre aceștia, 188 s-au născut după luna iulie 2020 și 308 s-au născut înainte de ianuarie 2019, în timp ce 176 s-au născut între ianuarie 2019 și martie 2020. Copiii incluși în studiu s-au născut la termen, nu aveau dizabilități de dezvoltare și erau în mare parte albi.

Cercetătorii au descoperit că cei din medii socioeconomice mai sărace s-au descurcat mai prost la teste.

Cel mai important motiv din spatele scăderii scorurilor este probabil lipsa stimulării și interacțiunii de acasă, a spus Deoni. „Părinții sunt stresați și dezamăgiți… interacțiunea pe care ar avea-o copilul în mod normal a scăzut substanțial.”

„Nu este clar dacă scorurile cognitive mai mici vor avea un impact pe termen lung. În primii câțiva ani de viață se pun bazele cunoașterii, la fel ca în cazul construirii unei case – este mai ușor să adaugi camere atunci când construiești fundația”, afirmă Deoni. „Abilitatea de a corecta cursul devine mai mică, cu cât copilul crește.”

Având în vedere că datele provin dintr-o regiune relativ bogată a Statelor Unite, unde sprijinul social și indemnizațiile de șomaj sunt generoase, există teama că lucrurile ar putea fi mai rele în zonele mai sărace ale țării și ale lumii.

Sursa: The Guardian

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook