Supermarket-urile din Anglia expun imagini cu fructe și legume în locul rafturilor goale, pentru a ascunde lipsurile

Supermarket-urile din Anglia expun imagini cu fructe și legume în locul rafturilor goale, pentru a ascunde lipsurile

Regatul Unit se confruntă cu mai multe lipsuri, inclusiv penurie de alimente, iar supermarket-urile fac totul pentru a evita să le prezinte clienților rafturile goale. Unii comercianți, cum ar fi marile lanțuri Tesco sau Sainsbury’s, au pus pe rafturi produse „proaspete”, fructe și legume… din carton. Câteva fotografii au fost făcute și apoi distribuite de clienți pe rețelele de socializare, iar ironiile s-au ținut lanț pe retelele de socializare.

„Îmi place când sparanghelul ajunge la această dimensiune în Marea Britanie. Sunt sigur că se datorează climei noastre”, a scris un internaut. „Morcovi de carton delicioși la Tesco din Fakenham, săptămâna trecută”, a comentat un altul sau „Tesco a scos sparanghelul fals în această dimineață”.

Și nu este singura idee pe care au retailer-ii. Unele supermarket-uri au înlocuit produsele proaspete cu bomboane, ciocolată, sosuri, etc.

Pandemia, Brexit, dar nu numai?

Deși tactica este amuzantă, ascunde de fapt o problemă foarte serioasă. Lipsa forței de muncă și a camionagiilor au crescut puternic din cauza pandemiei, dar și a Brexit-ului. „După Brexit, companiile nu au mai putut recruta lucrători din UE în sectoare slab calificate”, explică economistul Catherine Mathieu.

Drept urmare, dificultățile de aprovizionare împiedică supermarket-urile să se aprovizioneze în mod corespunzător. Potrivit lui Bryan Roberts, specialist în vânzări la Shopfloor Insights, situația nu este nouă. „A devenit destul de obișnuit. Nu este doar din cauza penuriei, ci pentru că multe magazine universale sunt acum prea mari”, spune el pentru The Guardian.

O constatare confirmată de Tesco, cel mai mare lanț de supermarket-uri din Marea Britanie. Oficialii spun că foloseau deja de multe luni fotografiile cu fructe și legume.

Sursa: Huffington Post

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook