Majoritatea francezilor consideră că presa acordă prea mult spațiu epidemiei și „provoacă teamă”

Majoritatea francezilor consideră că presa acordă prea mult spațiu epidemiei și „provoacă teamă”

60% consideră că mass-media a acordat prea mult spațiu epidemiei; În acelasi timp 50% consideră că presa „provoacă teamă”, 45% o cataloghează drept „excesivă”, iar 28% o consideră „alarmistă”

Francezii sunt, în general, foarte critici cu privire la modul în care mass-media a acoperit pandemia Covid-19, considerat excesiv, potrivit unui studiu realizat de Viavoice și publicat sâmbătă.

Aproximativ 60% dintre cei chestionați consideră că mass-media a acordat prea mult spațiu epidemiei, doar 10% au avut opinia contrară iar 25% consideră că a fost „echilibrată”, potrivit acestui studiu realizat pentru Assises du jurnalism, în parteneriat cu France Télévisions, France Médias Monde, Le Journal du Dimanche și Radio France.

În plus, respondenții, invitați să aleagă până la trei calificative pentru a evalua abordarea crizei de sănătate în mass-media, au considerat în proporție de 50% că „provoacă anxietate”, 45% o definesc drept „excesivă” și 28% „alarmistă”. Comentariile pozitive sunt mai puțin frecvente: doar 24% dintre respondenți au considerat că informațiile despre epidemie sunt „utile”, 12% „concrete” și 9% că sunt „constructive, generând soluții”.

Întrebați cum s-au comportat canalele mass-media în raport cu frica de pandemie, 43% au considerat că au alimentat-o ​​și 32% cred că au exploatat-o ​​pentru a câștiga audiență. Doar 13% cred că i-au ajutat să depășească această frică.

În cele din urmă, 37% consideră că abordarea mass-media, care a încercat să se apropie de public în timpul acestei crize, a fost „necesară” și 19% că a fost „interesantă”, în comparație cu 24% care o consideră „demagogică” și 11% „insuficientă”.

Studiul a fost realizat online, în perioada 4-8 septembrie, pe un eșantion de 1000 de persoane, reprezentativ pentru populația adultă franceză. 

Sursa: Le Figaro

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook