Jocul care simulează o epidemie de coronavirus, cea mai vândută aplicație din China

Jocul care simulează o epidemie de coronavirus, cea mai vândută aplicație din China

Săptămâna trecută, un joc a devenit cea mai vândută aplicație în China, pe fondul epidemiei cu virusul Wuhan. Jocul se numește Plague Inc, a fost creat de compania britanică Ndemic Creations cu opt ani în urmă și pune jucătorul în postura de a controla răspândirea unui agent patogen, scrie mediafax.ro.

Virusul, bacteria, ciuperca sau parazitul jucătorului trebuie să se răspândescă în întreaga lume, scopul fiind de a elimina umanitatea. Jucătorul controlează factori mutageni, posibilitățile de răspândire a bolii, simptomele și gradul de gravitate al bolii și este pus în competiție cu autoritățile sanitare care instituie carantine și cu cercetătorii care caută leacul bolii.

Doar varianta Android a jocului are în prezent mai mult de 50 de milioane de descărcări și este cotată cu 4,4 stele din 5 posibile pe play.google.com, platforma oficială de distribuție. Cu totul jocul are 120 de milioane de descărcări din 2012 și a fost nominalizat la numeroase premii.

Creatorul este James Vaughan, un consultant în afaceri din Londra, care a dezvoltat jocul cu ajutorul a 3 freelanceri și cu un MacBook împrumutat de la părinți. Bugetul total pentru prima versiune a jocului de fost de sub 5.000 de dolari. Analiștii pun popularitatea jocului pe seama faptului că extincția omenirii este abordată printr-o premisă umoristică.

Popularitatea jocului a crescut considerabil după declanșarea epidemiei din Wuhan, compania producătoare fiind pusă în situația de a îndruma oamenii spre surse oficiale de informare, după ce a fost asaltată de întrebări legate de răspândirea bolii. Mai mult, pe 24 ianuarie site-ul companiei a încetat să mai funcționeze, din cauza numărului mare de jucători și accesări.

Într-un comunicat, compania a avertizat că jocul a fost creat din dorința de a fi „realist și informativ, fără a încercă să transforme problemele din lumea reală în ceva senzațional”.

Plague Inc nu este unic.

Prima variantă a unui joc de acest tip se numește Contamination și a apărut în 1985. Jucătorul controla organizații de sănătate și se lupta cu o serie de boli folosind diverse unelte, fiind un Plague Inc pe dos.

În prezent, în ecosistemele jocurilor de mobil, popularitatea Plague Inc a fost multiplicată în câteva zeci de aplicații care folosesc aceeași idee.

„Outbreak Infect the World” păstrează gameplay-ul din Plague Inc – crearea unui agent patogen, răspândirea lui, gradul de contagiune și de severitate a bolii și simptomelor, căutarea unui leac. Jocul are mult mai puține descărcări și a primit 4,1 stele din 5 posibile.

„Universe Pandemic” (peste 100.000 de instalări, 3,9 puncte) și „Bacterial Takeover” (4,3 puncte, peste 1 milion de instalări) extind ideea din Plague, pentru că bacteria pe care jucătorul o creează trebuie să infecteze universul.

O abordare cumva mai radicală este „Bio Inc. Nemesis – Plague Doctors”, un simulator în care jucătorul conduce o echipă de medici care își îmbolnăvesc pacienții. Jocul este în dezvoltare, dar poate fi instalat și derivă din „Bio Inc – Biomedical Plague and rebel doctors”, dezvoltat de DryGin Studios, unde ideea este de a îmbolnăvi o singură persoană, prin crearea de boli unice, impulsionând factori de risc și încetinind însănătoșirea, în timp ce o echipă de medici caută un remediu. Jocul are 4,3 puncte și mai mult de 10 milioane de instalări.

În „Lapse: A Forgotten Future” (4,6 puncte, peste 5 milioane de instalări) jucătorul este liderul unei națiuni care trebuie să decidă care sunt căile de urmat în lupta cu bolile, dar nu numai, ci și cu foametea sau războiul.

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook