Instagram recunoaște într-o notă internă că sănătatea mintală a adolescenților este afectată de conținutul promovat pe platformă

Instagram recunoaște într-o notă internă că sănătatea mintală a adolescenților este afectată de conținutul promovat pe platformă

Rețelele sociale, la fel ca revistele de modă, contribuie la menținerea stereotipurilor de frumusețe – nu este un lucru nou. Dar, conform unui studiu intern, unele probleme sunt specifice rețelei Instagram. Iar compania este conștientă de neajunsurile platformei sale. „Unul din cinci adolescenți spune că Instagram îl face să se simtă rău”, este titlul unei „pagini de prezentare internă”, publicată de Wall Street Journal. În Marea Britanie, 23% dintre adolescente se simt „destul de rău” din cauza Instagram, iar 2% „foarte rău”. Proporția este de 18% (respectiv 3%) în rândul adolescenților americani.

Influența negativă a rețelei nu-i cruță pe băieți: 13% dintre tinerii britanici se simt „destul de rău”, iar cifra se situează la 12% în cazul adolescenților americani. Pe de altă parte, studiul arată că 12% dintre adolescenții americani se simt „mult mai bine” datorită Instagram și 29% se simt „destul de bine”. Dar milioane de adolescenți sunt totuși afectați.

Conformarea la stereotipurile sociale

„Adolescenții sunt de fapt conștienți că rețeaua poate fi periculoasă pentru sănătatea lor mentală, dar se simt totuși obligați să petreacă timp în aplicație, de frică să nu rateze o tendință culturală sau socială”.

Instagram documentează chiar și originile acestei suferințe: „Presiunea de a se conforma stereotipurilor sociale, de a-și compara bogăția și frumusețea fizică cu cele ale influencerilor, necesitatea validării prin aprecieri, hipersexualizarea fetelor…” În 2017, un studiu realizat de Royal Society for Public Health a calificat Instagram drept „cea mai proastă rețea socială pentru sănătatea mintală a tinerilor”.

Garanții încă neclare

Printre căile de îmbunătățire, cercetătorii Facebook (compania mamă a Instagram) sugerează că platforma oferă mai degrabă filtre „distractive” decât filtre axate pe înfrumusețare. În 2019, platforma eliminat filtrele cu „efect de chirurgie estetică”, care măresc buzele și netezesc pielea.

În martie, cercetătorii Facebook au propus, de asemenea, să reducă expunerea la conținut legat de modă și frumusețe. Idee respinsă de un angajat în timpul unei discuții interne. „Nu asta este Instagram? Oferim o privire asupra vieții primilor 0,1%?”. Un fost director executiv al companiei adaugă: „Oamenii folosesc Instagram pentru că reprezintă o competiție. Aceasta este partea distractivă.”

Sursa: Les Echos

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook