Prețurile călătoriilor aeriene se dublează: 2.200 de dolari la clasa economic între SUA și Europa

Prețurile călătoriilor aeriene se dublează: 2.200 de dolari la clasa economic între SUA și Europa

Companiile aeriene sunt pe cale să se întoarcă pe cerul Europei în această vară, dar prețurile par să se fi dublat, în condițiile în care un drum la clasa economic în iunie cu Delta Airlines costă 2.126 dolari, iar un bilet la clasa I între Atlanta și Paris costă 7.085 dolari, relatează forbes.com.

Pentru moment zborurile sunt oprite pentru majoritatea călătorilor, până cel puțin pe 15 iunie. Acest lucru nu a oprit mai multe companii aeriene să programeze zboruri în vară pentru Europa, printre care Delta, Emirates și Qatar. Pe măsură ce frontierele UE încep să se deschidă, Lufthansa împreună cu subsidiarele sale SWISS și Eurowings au programat o revenire majoră pentru destinații din întreaga Europă în toată luna iunie.

Presa și specialiștii au speculat asupra ieftinirii sau scumpirii călătoriiilor aeriene post-Covid-19. Variația prețurilor sugerează că depinde de companie. Zborurile dintre Londra și SUA sunt de cele mai multe ori mai ieftine decât cele pentru Paris.

La începutul crizei coronavirusului din Europa, în martie, companiile vindeau un zbor transatlantic cu 285 de dolari, în timp ce acum biletele Delta costă cu peste 600% mai mult.

Un alt motiv de creștere a prețurilor ar putea fi preconizata renunțare la locul din mijloc, care ar duce la o scădere a capacității de transport la 60%. Asociația globală a liniilor aeriene, IATA, a calculat că blocarea scaunelor din mijloc va duce la creșteri importante ale prețurilor la nivel mondial. „Față de 2019, tarifele ar trebui să crească dramatic – între 43% și 54% în funcție de regiune – doar pentru a se echilibra ”.

Lufthansa încurajează purtarea măștii, în timp ce Alaska și Delta sunt singurele companii aeriene din SUA care blochează locurile din mijloc.

Alți transportatori la nivel mondial, inclusiv Emirates, acționează la fel ca parte a măsurilor lor de siguranță și pentru a restabili încrederea consumatorilor.

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook