Cum îți alegi un logo potrivit pentru business-ul tău și cum conturezi cât mai eficient identitatea unui brand nou. Îți spune Simona Stoica, specialist în comunicare și marketing, cu e experiență de 14 ani, care în plină epidemie a lansat podcast-ul Fă logo-ul mai mare, destinat atât marketerilor, cât și antreprenorilor.

De ce un podcast în timp de pandemie și cui te adresezi cu acest podcast despre logo-uri?

Simona Stoica: Podcastul în pandemie a venit în urma trendurilor pe care le-am văzut. Practic, tot continentul a fost în izolare acasă, și eu, și mulți alții. Și pentru că a crescut foarte mult consumul de conținut online, am zis că e momentul să fac un podcast pentru că sunt în industria de marketing -comunicare de mai bine de 13 ani și am zis să vin cu o nouă formă de conținut de podcast, ca un fel de îndreptar de marketing. Podcastul se numește Fă logo-ul mai mare, a pornit de la ideea asta că de foarte multe ori am auzit expresia: Îmi place foarte mult, dar poți să faci logoul mai mare să pară mai mic? Și-așa s-a născut podcastul Fă logoul mai mare!

M-am gândit că în perioada asta de pandemie sunt, poate, foarte mulți antreprenori sau companii foarte mici care nu au resursele de marketing necesare să investească în comunicare de brand sau chiar în comunicare de produs și m-am gândit să vin în ajutorul lor prin a le da câteva idei despre cum ar trebui să se întâmple niște lucruri în zona asta de marketing. În fiecare episod e o pastilă de maximumum 5 minute în care încerc să concentrez cele mai importante informații.

Care sunt cele 3 lucruri pe care trebuie să le știu dacă sunt în căutarea unui logo pentru business-ul meu?

În primul rând cred că ar trebui să faci un fel de assessment, să faci un fel de evaluare a brand-ului sau a produsului tău. Te gândești care ar fi misiunea lui, ce probleme ar trebui să rezolve, ce valori are, ce promisiuni are și, în funcție de asta, ar trebui să te gândești și la chestiuni vizuale. Cum ar trebui să arate? Ce nume îți alegi? Poate să fie un nume de brand personal. De exemplu, Simona Stoica poate să fie un logo. Orice poate să fie un logo.

Cred că trebuie să ai în vedere, pornind de la promisiunea brandului, ce anume ar trebui să simbolizeze. Te poți lega fie de culori – există o întreagă psihologie a culorilor, de fontul pe care îl folosești, fie că el e unul cu litere rotunjite… și, în podcastul meu, chiar dau un exemplu de companie privată de sănătate care folosește un logo cu litere rotunjite și exprimă o ușoară protecție și este feminin logoul lor și exprimă cumva grija asta maternală și protecția pe care fiecare mamă o oferă.

Care e greșeala cea mai întâlnită pe care trebuie s-o evit atunci când îmi aleg un logo?

Elementele comune sunt legate de nume simple care nu au rezonanță foarte clară sau nume de brand care sunt foarte comune. Inclusiv exprimarea lor e foarte banală. Fie alegem un font foarte simplu pe care îl găsim la prima mână și îi atașăm o culoare și este cumva, cum îi spun și în podcast, ca nuca în perete. Nu simbolizează absolut nimic. Și de multe ori sunt logouri efectiv ca nuca-n perete, n-au un simbol, nu comunică nimic.

Poți accesa podcast-ul Simonei de aici, dacă ești fan Spotify, sau de aici dacă preferi Deezer.

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook