Mască refolosibilă fabricată de Michelin. Cost foarte mic per utilizare

Mască refolosibilă fabricată de Michelin. Cost foarte mic per utilizare

Grupul Michelin, cercetători de la CEA (Comisia franceză a energiei atomice) și întreprinderi mici din Franța s-au unit pentru a proiecta o mască infinit reutilizabilă, cu un sistem de filtre interschimbabile. Cu peste 500.000 de precomenzi, producția tocmai a început. Vândută cu 28 de euro, este momentan destinată profesioniștilor dar o ofertă pentru publicul larg este în pregătire pentru sfârșitul lunii iunie.

Inginerii de la Michelin, multinationala franceza gigant și Comisia pentru Energie Atomică (CEA) din Franța au proiectat în câteva săptămâni această mască reutilizabilă la nesfârșit, cu un cost de utilizare foarte mic.

Este destinată deocamdată doar profesioniștilor, funcționează cu filtre care pot fi utilizate de 100 de ori, obtinînd astfel un cost de doar 28 de centi pe utilizare. Un preț mic comparat cu prețul de 2 – 5 euro pentru măștile „de bază” de unică folosință, care vor avea mare succes în săptămânile următoare.

Specificații exigente

Acest proiect a fost anunțat la începutul lunii aprilie. Ca și alți producători, Michelin și-a adaptat proiectele pentru a răspunde nevoilor crizei de sănătate, inclusiv în ideea de a proiecta măști reutilizabile cu costuri de utilizare foarte mici.

Obiectivul: găsirea unei soluții inteligente pentru a proteja angajații specialistului francez în anvelope care se pregătesc să se întoarcă la muncă, oferind în același timp această soluție  și unui mare număr de profesioniști din domeniul sănătății, din alte sectoare și, de ce nu, marele public.

„De la începutul izolării ne-a plăcut foarte mult ideea acestui proiect și această dorință de a avea un produs care să răspundă rapid la o problemă concretă ”, rezumă Marc Desbois, specialist în imprimante 3D metal și plastic la Michelin și care a coordonat acest proiect producție a unei maști reutilizabile.

Prioritățile au fost, în special, realizarea unei performanțe tehnice ridicate, o calitate înaltă a filtrării (capacitatea de a lăsa să treacă mai multe sau mai puține particule) și respirabilitate (capacitatea de a respira cu ușurință), căutând totodată maximizarea etanșării.

„Aerul nefiltrat pe care îl respirăm prin mască reprezintă sub 1%. În cazul unei măști FFP2 suntem la 8%: chiar dacă filtrarea poate fi mai bună, 8% din timp respirați aer nefiltrat. Ar fi ca și cum ai avea o fereastră cu geam în trei straturi, dar care nu se închide etanș „, explică Marc Desbois.

Inginerii au rezolvat un mic aspect tehnic, deoarece masca trebuie să se adapteze tuturor formelor feței, pentru a minimiza spațiul dintre piele și echipament.

Industrializare rapidă

Ca gigant industrial și lider mondial în domeniul său, Michelin ș-a remarcat prin capacitatea de producție.

„A trebuit să fim capabili să producem această mască rapid și în cantități mari. Dacă acționăm după luptă sau dacă nu suntem în măsură să răspundem cererii, nu va fi de mare folos”, subliniază Marc Desbois.

Astfel, toată producția a fost realizată cu imprimante 3D pentru a proiecta rapid prototipurile. Unele au fost chiar testate de echipe de medici de la Spitalul Universitar din Grenoble pentru a primi feedback de la utilizatori.

Michelin vrea să producă un milion de măști pe săptămână și mai mult de cinci milioane până la sfârșitul lunii iunie. Mai bine de zece companii sunt implicate în procesul de producție.

Cine va putea beneficia de mască?

Livrările pentru masca denumită „Ocov”, vor începe de luni, 4 mai.

Compania spune că a primit deja aproape 500.000 de precomenzi de la firme care se pregătesc să reia producția. 130.000 de unități au fost comandate de Michelin.

Companiile pot trimite o cerere de ofertă pe site-ul special creat, iar persoanele fizice își pot exprima interesul prin intermediul formularului de contact. Compania Ouvry caută în prezent parteneri de distribuție.

Prețul de 28 de euro, pentru mască și cele 5 filtre ale sale, ar trebui să rămână același, la fel ca designul.

Sursa: BFMTV

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook