Londra fără mașini – își dă străzile bicicliștilor și pietonilor! Totul pentru distanțarea socială și mai puțină poluare

de Iulia Maria Pârlea

Londra își  “dă” cele mai aglomerate străzi, pietonilor și bicicliștilor – are cea mai mare zonă din lume fără mașini.

Capitala britanică face mari schimbări în zilele coronavirusului.

Din 18 mai, cele mai aglomerate drumuri din Londra sunt interzise circulației auto și a motocicletelor și sunt “returnate” pietonilor și bicicliștilor.

Revenirea treptată la normal trebuie făcută neapărat printr-o schimbare care să asigure distanțarea socială.

Asta necesită un efort extraordinar din partea tuturor londonezilor care vor trebui să utilizeze liniile eficiente de metrou și autobuz doar atunci când este necesar, ca ultimă soluție. Alternativă? Mersul pe jos sau cu bicicleta.

Dar pentru a face asta, cetățenii trebuie să aibă drumuri sigure.

Din acest motiv, în Londra există, din 18 mai, cea mai mare zonă din lume fără mașini.

Anunțată în ultimele zile de primarul Londrei, Sadiq Khan și Transport for London (TfL), zona transformă literalmente centrul Londrei într-una dintre cele mai mari zone fără mașini ale oricărei capitale din lume.

Lipsa mașinilor garantează nu numai distanțarea socială, dar contribuie și la îmbunătățirea calității aerului, permițând milioanelor de oameni să se deplaseze în siguranță, lăsând mașina acasă.

Astfel, din 18 mai, unele drumuri au devenit complet trasee pietonale și piste pentru biciclete, în timp ce altele vor limita de tot traficul, cu excepția autobuzelor.

De exemplu, zonele dintre London Bridge și Shoreditch, Euston și Waterloo sau Old Street și Holborn devin accesibile doar pe jos, cu bicicleta sau cu autobuzul și în curând cu taxiurile cu emisii zero.

Ce spune primarul Londrei, Sadiq Khan:

„Covid-19 reprezintă cea mai mare provocare pentru rețeaua de transport public din Londra din istoria TfL. Toți londonezii vor face un efort monumental pentru a menține distanțele sociale în siguranță în transportul public, deoarece restricțiile se ridică treptat. Acest lucru înseamnă că trebuie să menținem numărul de persoane care utilizează transportul public cât mai mic posibil. Și nu putem înlocui călătoriile efectuate cu transportul public cu utilizarea mașinii, deoarece drumurile noastre ar fi imediat blocate și poluarea aerului  ar crește. Vom avea nevoie de mult mai mulți londonezi care să meargă și să pedaleze pentru a face acest lucru. De aceea, aceste planuri transformă părți din centrul Londrei și creează una dintre cele mai mari zone fără mașini ale oricărei capitale din lume „.

Potrivit primarului, pentru un transport în siguranță și menținerea unui oraș competitiv la nivel global, singura posibilitate este ca străzile Londrei să devină pietonale.

„Asigurându-ne că recuperarea orașului nostru este ecologică, vom ține cont și de toxicitatea aerului, lucru esențial pentru a ne asigura că nu înlocuim o criză de sănătate publică cu o alta.”.

Oficialii orașului confirmă că a avut loc o scădere fără precedent a nivelului de trafic în timpul carantinei. Asta a dus, de asemenea, la reducerea poluării. Programul pentru calitatea aerului inițiat de Primărie a contribuit deja la reducerea cu 44% a dioxidului de azot pe străzile din centrul Londrei între februarie 2017 și ianuarie anul curent, dar după anunțarea restricțiilor de călătorie legate de coronavirus, nivelul traficului pe drumurile publice a scăzut în continuare cu 60%, iar dioxidul de azot a scăzut cu aproximativ 50% pe unele dintre cele mai aglomerate drumuri din oraș.

„În ultimele săptămâni, capitala a devenit un loc mai ecologic și mai curat și suntem hotărâți să o păstrăm așa.”

În timpul pandemiei, compania de transport public a reușit să garanteze până la 6% din serviciile de metrou și peste 80% din serviciile de autobuz, dar cu obligația de a menține o distanță de 2 metri. TfL va putea transporta doar 13-15% din pasageri cu ajutorul metroului și al autobuzelor, chiar și atunci când întregul serviciu este complet operațional.

Un adevărat exemplu care, sperăm, va fi luat și de celelalte orașe ale lumii… chiar și de Capitala noastră, de ce nu?!

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook