Frédéric Rurez, lecție de gestionare a crizei oferită autorităților. „Folosiți hotelurile ca spitale, inspirați-vă de la companiile aeriene pentru implementarea pocedurilor”

Frédéric Rurez, lecție de gestionare a crizei oferită autorităților. „Folosiți hotelurile ca spitale, inspirați-vă de la companiile aeriene pentru implementarea pocedurilor”

Frédéric Rurez, cofondator al lanțului de restaurante Exki, reacționează la noile măsuri ale guvernului belgian. El a semnat un articol în publicația Paris Match Belgia, prin care oferă autorităților o lecție de gestionare a crizei. Sau cel puțin o altă perspectivă, o altă abordare. El consideră că resursele firmelor private, ale hotelurilor, companiilor aeriene sau companiilor de evenimente pot fi folosite cu scopul de a îmbunătăți răspunsul la criza de sănătate prin care trecem. 

„Condamnând HORECA, faceți contrariul a ceea ce ar trebui să faceți. Ar trebui să vă bazați pe acest sector, pentru a întări lupta împotriva Covid, precum și pe toate sectoarele pe care le zdrobiți sub greutatea măsurilor voastre ridicole. E lipsă de paturi în spitale, pentru pacienții Covid? Aveți paturi în miile de hoteluri pe care le-ați închis adesea, unele poziționate chiar lângă spitale: ar fi inteligent să creați o aripă de recepție acolo, pentru pacienții cu Covid și, în caz de urgență, să îi transportați rapid la secția de terapie intensivă a spitalului din apropiere.

Nu aveți resursele necesare pentru a organiza toată această mobilizare și a transforma locurile de distractie în locuri de îngrijire? Aveți toate competentele în cadrul companiilor de evenimente, care sunt familiarizate cu acest exercițiu.

Nu știti cum să organizati o urmărire eficientă a contactelor? Vedeți cum au implementat-o restaurantele într-un timp record, cu aplicații adaptate (știind că niciunul dintre ele nu a fost contactat vreodată de serviciile voastre administrative pentru a folosi monitorizarea, chiar dacă spuneți că aici se află pericolul contaminării…).

Nu știți cum să efectuați zilnic această monitorizare? Aveți resurse la companiile aeriene, a căror mare forță o reprezintă capacitatea de implementare și de respectare a procedurilor.

Nu reușiți să îi convingeți pe cetățeni, în special pe tineri, să respecte gesturile de protecție? Aveți la dispozițe lumea divertismentului, artiști, actori, autori, comici, YouTuberi, capabili mai mult decât oricine să facă acest tip de campanie. Haideti, treziți-vă și fiti creativi, proactivi.

Ne-ați spus în luna mai că al doilea val va fi în toamnă: este într-adevăr aici. Dar ce ați făcut pentru a rezolva problema? V-ați certat ca niște copii la locul de joacă, ați distribuit roluri pentru a vă convinge că sunteti cei mai puternici și cei mai buni, ați cheltuit bani degeaba! E păcat! Nu vă mai gândiți că sunteți singurii care știu și pot: mizați pe forțele pozitive ale unei populații care se așteaptă din partea voastra să vă asumați responsabilitatea crizei!

Haideți să nu mai plătim oamenii pentru a nu face nimic, să punem la muncă persoanele care pot fi utile și eficiente în lupta împotriva acestui virus! Mobilizati-ne!”.

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook