Coronavirus: Turul Franței în august este din ce în ce mai probabil

Coronavirus: Turul Franței în august este din ce în ce mai probabil

Dacă vrea să aibă public, la Grande Boucle nu va putea porni din Nisa la datele programate. Organizatorul ar trebui să-și oficializeze rapid amânarea între 25 iulie și 16 august, opțiune la care lucrează deja activ.

Turul Franței nu este neapărat condamnat de epidemia de coronavirus: ar putea avea loc în ultima săptămână a lunii iulie și primele două din august.

Ipoteza unui Tur de Franței amânat a devenit acum aproape o certitudine. Organizatorul ASO ar trebui să decidă până la sfârșitul lunii aprilie, poate chiar în zilele următoare. Dar a lucrat deja activ la o amânare între 25 iulie și 16 august (în loc de 27 iunie – 19 iulie).

Prin urmare, acest scenariu a prins formă după discursul lui Emmanuel Macron. Președintele a menționat o posibilă redeschidere a festivalurilor pentru public, evenimentele culturale și sportive, la mijlocul lunii iulie. Cu un început al Turului Franței pe 25 iulie, la Grande Boucle ar putea, teoretic, să-și salveze publicul și să evite un tur « cu ușile închise », opțiune deja refuzată de directorul său Christian Prudhomme, precum și de mulți ciclisti.

Însă, fără îndoială, ar fi necesar să se prevadă unele ajustări ale plecărilor și sosirilor, poate așa cum au fost puse în aplicare în ultima cursa Paris-Nisa. Și să rezolve problema începutului Turului Spaniei, programat pentru 14 august.

„Un tur cu ușile închise mi se pare imposibil”, spune Marc Madiot, managerul Groupama-FDJ și președintele LNC (Liga Națională de Ciclism). În ceea ce privește discursul lui Macron, acum avem date. Ne putem proiecta, este mai clar. Când încep o cursă, vreau să o câștig. Deci cred cu tărie într-o repornire a sezonului. Trebuie să trăiești cu speranță, altfel trebuie doar să iei o frânghie și să te agăți de un pom in fundul grădinii…”.

O cursă contra cronometru pentru a fi gata la timp

Opțiunea de a muta turul în august nu a întâlnit nicio ostilitate deosebită din partea postului de televiziune France Television sau a orașelor care vor găzdui plecări și sosiri. Dincolo de sumele plătite (80.000 de euro pentru un oraș de plecare și 120.000 de euro pentru o sosire) pe care vor să le rentabilizeze, nicio primărie nu a văzut niciun inconvenient în a primi Turul, chiar dacă puțin mai târziu decât era de așteptat.

Rămâne aspectul sportiv. „Turul Franței este cheia sistemului, dar este întreaga industrie a ciclismului, organizatorii mici, echipele și ciclistii mai mici, personalul de conducere care se află în pericol”, continuă Marc Madiot. Este bine dacă Turul poate avea loc, chiar mai târziu, dar nu uit întreaga piramidă. Va trebui să începem o adevărată cursă de pregătire pentru a fi gata pentru Turul Franței. Străinii se pot antrena în aer liber, dar sportivii noștri francezi riscă să rămână în izolare două luni. Trebuie să trimitem o notă departamentului pe această temă. ”

Uniunea ciclistilor, Liga și Federația au avut în vedere să ceară o derogare, astfel încât ciclistii profesionisti francezi să poată circula pe drumuri. „Pentru mine, două luni libere, sunt echivalentul a zece săptămâni de pregătire între reluarea antrenamentului real și începerea turului”, continuă Madiot. De asemenea, vom avea nevoie de cel puțin o lună de curse înainte. Chiar și cu ușile închise, trebuie să ne antrenam în iulie dacă vrem ca Turul să însemne ceva. ”

 

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook