Facebook a desființat o rețea de conturi operate din România care îl promovau pe Trump

President Donald Trump meets with Polish President Andrzej Duda in the Oval Office of the White House, Wednesday, June 24, 2020, in Washington. (AP Photo/Evan Vucci)

Facebook a desființat o rețea de aproximativ 120 de conturi (Facebook și Instagram) care era angajată într-o operațiune de promovare a campaniei electorale a președintelui Donald Trump. Conturile erau operate din România, a anunțat joi grupul american.

Autorii acestei operațiuni au folosit conturi false și s-au prefăcut a fi americani. Această rețea de conturi a postat conținut despre campanie, lăudând sprijinul afro-americanilor pentru președinte, credințele creștine și mișcarea conspiraționistă Qanon.

În total, în iulie, atât Facebook, cât și platforma conexă, Instagram, au eliminat peste 1.000 de conturi identificate drept „non-autentice” prin comportamentul lor menit să înșele publicul despre intențiile sau originile lor. Aceste campanii coordonate „manipulează dezbaterea publică în scopuri strategice”, a declarat Nathaniel Gleicher, directorul grupului de reglementări în domeniul securității cibernetice. „Ele estompează linia dintre dezbaterile sănătoase și manipulare”.

„O provocare pentru toată societatea”

Gigantul social media își intensifică eforturile pentru combaterea operațiunilor de dezinformare și a interferențelor străine în timpul alegerilor prezidențiale din SUA. „Ne confruntăm cu o parte a problemei care reprezintă o încercare pentru toată societatea. Este din ce în ce mai clar că o organizație nu o poate face asta de una singură ”, a declarat senior managerul companiei din California.

Cuvintele sale au urmat linia celor ale șefului grupului, Mark Zuckerberg, care a cerut în repetate rânduri politicienilor să analizeze limitele care trebuie stabilite în ceea ce privește conținutul și comportamentul tolerabil pe platformele digitale.

Paginile de Facebook ale campaniei din România erau urmărite de 1.600 de persoane, iar conturile de Instagram de 7.200 de persoane. „Nu am găsit dovezi ale motivațiilor lor, financiare sau de altfel”, a declarat Nathaniel Gleicher la o conferință de presă. „Poate că doar construiau o audiență care să monetizeze mai târziu”.

Exit mobile version