Anti-rasism| Knorr redenumește „sosul țigănesc”

Compania alimentară Knorr, care aparține gigantului anglo-olandez Unilever, își va redenumi „sosul țiganesc”, comercializat în Germania, din cauza numelui care este considerat discriminatoriu față de populația de romi și sinti.

În câteva săptămâni, popularul sos picant, un preparat de bază în multe gospodării germane, va fi vândut sub denumirea de „sos de paprika maghiar”, a declarat Unilever într-un comunicat, potrivit AFP.

„Lucrăm intens pentru a elimina discriminarea și stereotipurile din publicitate”, scrie compania. „Întrucât conceptul de „sos țigănesc” poate fi interpretat în mod negativ, am decis să dăm sosului nostru Knorr un alt nume”, adaugă ei.

Schimbarea numelui vine ca urmare a dezbaterilor internaționale privind rasismul, în special în Statele Unite, în urma uciderii unui afro-american de către poliție. Alte companii mari au redenumit produse tradiționale ca răspuns la îngrijorările legate de stereotipurile rasiale.

Creșterea sentimentului anti-rom

Decizia Unilever a fost bine primită de Consiliul Central German pentru romi și sinti. „Knorr a reacționat la protestele multor oameni, ceea ce este bine”, a spus președintele său, Romani Rose, pentru ziarul Bild.

El și-a exprimat îngrijorarea pentru creșterea sentimentului anti-rom în Germania și Europa, menționând în special faptul că numele „țigan”, dar și „evreu” au fost folosite ca insulte ale suporterilor pe stadioanele de fotbal.

Europa are aproximativ 11 milioane de romi care constituie cea mai mare minoritate etnică. Dar ei continuă să sufere de sărăcie și discriminare disproporționată.

Sursa: L’Express

Exit mobile version